Proč odmítám natočit PoP: The Forgotten Sands

Posláno 25.3.2018  v Herní zápisník

 

Hnedka první věc, která mi hnula žlučí se objevila sotva, co skončilo to Lord of The Rings intro a já mohl poprvé zabřednout do samotného hraní. Dejme tomu, že jsem už rozdýchal všechny zmíněné věci výše, ale pořádná sprcha přišla až potom, co se objevili první nepřátelé.  Nemusím, říkat, že jsem se na tuhle hru hooooodně těšil a tehda jsem očekával, že hra bude (narozíl od předešlého dílu) konečně opět vycházet z konceptu původní trilogie a že budou zakomponovaná i všechna bojová komba a respektive i všechny bojové prvky z Warrior Within a The Two Thrones, ale strašně jsem se zmýlil. Poté, co předemnou stanuli první nepřátelé, tak jsem neměl jak se bránit. Blokovaní v této hře neexistuje, takže kolem nepřátel pobíháte jak blázni, aby vás nezranili a co se týče bojových komb, tak o tom stejná kapitola. Taky po nich není ani vidu ani slechu. Takže žedné Princovy bojové piruetky na rukou a do toho seká vše kolem. Ani zeď nijak co by výhodu v boji nevyužijete. Žádný vertikální výběh po stěně s následnou Princovou otočkou, kde Princ po dopadu zpět na zem sejme vše, co se tam zrovna nachází. Co se týče běhání po zdech, tak páni tvůrci dopřáli Princovi aspoň ten běh po zdi jak vertikálně, tak horizontálně pouze za klidového režimu. Tzn. že jen, když se nebojuje. Takže hratelnost z bojové stránky je totálně okleštěna. Chápu, že možná chtěli eliminovat konzoloidní prvky hry, ale bylo opravdu nutné to okleštit až tak moc? V tomhle díle opravdu jen běháte kolem na všechny strany a jen tupě sekáte do všeho co je u vás. Když se později začnou protivníci objevovat ve velkém počtu nebo se dokonce i respawnovávat, tak by se už ty bojové komba hodily. Ale to ne, hlavně že jsou prašulky za totálně odfláklou bojovou mechaniku hry.

 

Stačí se kouknout na video níže v časovém úseku 5:28 a budete mít jasno o čem mluvím. Opravdu jen tupé sekání bez možnosti bránit se s absencí bojových komb. Dodávám, že občasné “akční“ záběry, jak Princ chytí a povalí protivníka nebo akrobatické dovednosti, kdy Princ protivníka přeskočí  to nenahradí. To je btw snad jako jediné společně s běháním po zdech a vrácením času co zde zůstalo coby zákl. prvky původní trilogie.

 

Ale docela se mi líbila nová schopnost pomocí času zmrazit tekoucí vodu, aby po ní bylo možné vyšplhat někam nahoru, ale to je asi tak vše, co se mi líbilo.

 

Víte, že normálně z Prince se nám stala dokonce pohádka Tisíce a jedné noci? Skutečně. V této hře totiž “spolupracuje“ s Princem jakýsi džin v ženské podobě, který princovi propůjčí moc k prastarým schopnostem, které mu mají postup hrou zjednodušit, ale já přeci jenom preferuju starou dobrou metodu bojových komb. Ale zas na druhou stranu, nápad by to rozhodně nebyl špatný, kdyby se do toho nevsrávaly ty RPG prvky, kde si tyto schopnosti vylepšujete něčím na způsob levelování, které je v každém druhém RPG. Kdyby se tyto schopnosti raději vylepšovaly postupováním hrou, bez vašeho zásahu a vyskočila by oznamovací obrazovka, že “Získaváte tady toto a toto“ jako v předešlých dílech, tak prosím, ale jinak RPG prvky prosím z Prince pro příště vynechte ok? Pokud bude nějaké příště, protože ten zástup nekonečných Assassinů mě už taky docela přestává bavit. Teď jsem si krásně nahrál k dalšímu bodu.

 

To bych raději uvítal comeback Farah než tohle.

 

A to má být jako co? Halma? Vlastně, to je ten strom schopností, který si levelujete jako v každém druhém RPG 😛

 

Pro ty, kdo neví, co je Halma 🙂

 

 

Nevím jak vy, ale mě tenhle Princ dosti zavání smrdutým odérem herní ságy Assassin’s Creed. Nejen, že grafikou a herníma mechanikama se tato hra Assassinům velice podobá, ale ve hře si dokonce můžete nastavit i skin hrdiny z jednoho dílu Assassinské ságy. Mám dojem, že to byl Ezio Auditore, ale nejsem si jistý. Takže takové menší vsrávání jedné hry stejné firmy do druhé. Nemám nic proti tomu, ale vzhledem k tomu, jak se mi čímdál tím více novější a novější Assassini hnusí, tak mi to i čím dál tím více a více vadí. Sice něco podobného se objevilo i tomto díle Prince a celkem mě to pobavilo si zahrát onu hru za Altaira, ale tehda ještě neexistovalo tolik Assassínů a nenapadlo by mě, že jich někdy bude tolik a na legendárního Prince se takhle zapomene. Nebo, že mu samotní Assassíni přibijou poslední hřebíček do rakve. Kdyby místo těch Assassínů raději pánové z Ubisoftu vytvořili nějakou pořádnou Prince of Persia hru, jakou jsme mohli znát v létech minulých a nepřizpůsobovat značku nejmodernějším normám, ocenil bych to. Ale bohužel jak všichni víme, éra kdy byl Ubisoft prestižní společností, co dělala hry pro lidi (mám na mysli třeba Raymana, Prince z Perzie atd.) už je dávno pryč. Dneska to je jen Assasín, prachy, Assassín a další prachy a další následný Assassín s dalšíma následnýma prachama na dalšího Assassina a do toho se tam tam dostaví nějaký ten Tom Clancy, aby se neřeklo. A tak je to furt dokolečka dámy a pánové…

 

Toto skutečně není druhý díl Assassin’s Creed 🙂 Spíše “Princessin’s Crap“ 😛

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.