Proč odmítám natočit PoP: The Forgotten Sands
Položím pro mé sledující, co mě sledují od samotného začátku mého působení na YouTube jednoduchou otázku. S čím jsem začínal u sebe na kanále jako s mou první LP sérií? Ano správně, byl to Prince of Persia Warrior Within, který se řadí mezi mé nejvíce sledované série na kanále společně se všemi ostatními Princátky “pískočasové trilogie“ včetně stařičkého Prince, který musel zachraňovat princeznu před zlým vezírem. Ano to byly časy, na které rád vzpomínám a co bych dal za to, kdybych se do těch časů mohl ještě jednou vrátit projet si to všechno znova (i když to možná znovu chystám coby herní repete na kanále SMY, se kterým jsem od konce minulého roku navázal spolupráci, ale o tom až někdy jindy.).
Ne jednou padl během všech tří sérií pískočasové trilogie dotaz, zda někdy natočím i ten nový díl časově odehrávající se mezi díly The Sands of Time a Warrior Within zvaný Prince of Persia Forgotten Sands. Vždy jsem každému odpověděl stejným stylem včetně hromadné odpovědi v úvodu jednoho partu The Sands of Time a rozhodl jsem se tuto mou myšlenku, proč jsem tomu tehda tak neučil uveřejnit zde do tohoto mého herního zápisníku co by mou další myšlenku, která by mohla někdy někoho zajímat nebo pro případ, že to někdo tehdy nepochopil, protože jsem se tehda nemusel vyjádřit zcela jasně a nevysvětlil jsem tak úplně všechno. Plus kdybych to měl detailně vysvětlovat, byl by komentář stejně dlouhý jako následující psaní. Takže pročpak jsem tomu tak neučinil?
Důvod je jednoduchý. Forgotten Sands v mých očích již není Prince of Persia, jak jsem na něj byl zvyklý a jak jsem jej znal. Může mít stejný ohoz jak Princ, může se považovat za peršana, může se onen díl odehrávat v Perzii či dabera může mít stejného (aspoň teda v té CZ verzi), ale v mých očích to už prostě není ten starý dobrý ořechový Princ. To co pánové z Ubisoftu tehda vypustili ven za nedodělaný a okleštěný polotovar bylo něco neskutečného. Hra to mohla být výborná, kdyby se tolik neškrtalo ve vymožnostech hratelnosti (k tomu se dostanu), nechalo se tam to, co dělalo předešlé díly unikátní a nevymýšlely se nějaké extra blbosti okolo, které do princovského univerza vůbec nesedí.
Třeba hnedka ten začátek. Když jsem hru spustil prvně měl jsem takový pocit, jestli jsem si čirou náhodou nespletl hru. Úvodní bitva, kterou si ve formě úvodního tutoriálu projdeme mi až moc připomínala jednu jistou bitvu z Pána prstenu. Ještě aby ne, první záběr poté co hru spustíte mluví sám za sebe. Princ si to rajtuje na koni až dorajtuje na jakýsi útes ze kterého pohlíží na bitvu, která se odehrává u města, které by jako z oka vypadlo Minas Tirith z již zmíněného Pána prstenu. Posuďte onu shodu sami na snímcích níže.
Nevím jak vy, ale opravdu mi příjde, že zde bylo čerpáno ze soudku Pána prstenu
Dále v čem již nevidím žádnou známku a shodu s Princem z Perzie je Princ samotný. Mám na mysli jeho vzhled. Co to je kua za “nedomrdek“?! Proč není sakra stejný jako v pískočasové trilogii? Ano chápu, muselo to mít ty své nové grafické normy a aby hra šla s dobou, ale to mi neříkejte, že nešlo Prince zplácat tak, aby se aspoň trochu podobal tomu svému minulému já z předešlých tří dílů? Ze stránky jeho stárnutí během všech tří dílů trilogie by to totiž nedávalo žádný smysl. Odehrájí se události z The Sands of Time, kde je Princ takový, jak ho všichni známe a pak najednou bum! Přichází události mezi The Sands of Time a Warrior Within a Princ se z ničeho nic z typicky perského jinocha změní na nějakého nevyspělého fracka, abychom pak byli svědky jeho opětovného dozrání do původní podoby, známou z Warrior Within a The Two Thrones. Takže jak říkám, v případě, že hru chronologicky řadíte podle časových událostí původní trilogie, tak tam prostě ten nový princovský zjev nesedí.
Řekl bych, že se právě díváme spíše na Atreye z Nekonečného příběhu, který si prochází pubertou než na Prince z Perzie
Poté další věc. Princ má bratra? Od kdy pak? Proč o něm někdy nebyla zmínka v původní pískočasové trilogii? To byl nějak Princův bratr rozhádaný s jejich otcem, že jsme za celou dobu pískočasové trilogie o něm neslyšeli? Proč se aspoň neúčastnil bitvy v The Sands of Time nebo o něm nepadla nějaká zmínka? V událostech dalších dvou dílu už být nemůže (to si dovolím zaspoilerovat), protože na konci Forgotten Sands natáhne onen bratr brka. Opět dle časových událostí by to nedávalo žádný smysl. Princův bratr na konci hry natáhne bačkory a v dalším díle (Warrior Within) je Princ až překvapivě klidný jako by ho to vůbec netrápilo. Spíše tehda ještě nevěděl, že bude mít o pár let později nějakého bratříčka 😛
Kdo si? Co si? Aha pán vyděděný bratr, o kterém nikdo předtím neslyšel 😛
Plus na konci Sands of Time měl Princ stejnak plnou hlavu Farah a jde to poznat i ve Warrior Within, že na ní nikdy nezapomněl narozdíl od svého mrtvého bratra, o kterém ani nikdy ve Warrior Within a The Two Thrones nevěděl 😀 Co mu to hezky zdobí hruď na jeho zbroji ve Warrior Within? Amulet, který měla Farah v The Sands of Time a který ve Warrior Within plnil úlohu dýky času 😀 Hmmmm, teď mě napadla otázka, kde je vlastně dýka času v tom Forgotten Sands? 🙂 No i když o té taky nebylo ani vidu ani slechu ve Warrior Within, tak dejme tomu, že se správně zase měla objevit až v The Two Thrones.
Poslední výtka z příběhové části než se pustíme na stránku hratelnosti je taková, že si pokládám otázku. Kde je sakra Dahaka? Princova nemesis a strážkyně času z Warrior Within, která za změnu časové linie, kterou Princ provedl (události The Sands of Time) a pronásleduje ho, aby naplnil svůj osud a to tak, že zemře, jako by tomu stejnak bylo v původní časové lini, kdyby Princ ten čas nevrátil. To tak trochu k původnímu “lore“ pískočasové trilogie“. Takže se ptám znovu, kdepak tu netvoří děvuchu máme? Nikde. Páni tvůrci jí tam vůbec nezakomponovali. A to i přesto, že údajně po skončení dílu The Sands of Time měla Prince Dahaka začít pronásledovat, tak jsem myslel, že ji potkám v tomhle mezidíle, dostanu třeba odpověď na nějaké údajné nezodpovězené otázky, týkající se příběhu Prince z Perzie jako takového, ale kde nic tu nic. Tohle byl ze stránky příběhu klíčový prvek k tomu, proč tohle nepovažovat za právoplatný díl Prince z Perzie. Aspoň co se původní trilogie písku času týče. Teď se vrhneme na stránku hratelnosti.
Kde Dahaka má?
Fuj, tebe nehledám 😛 Kdo si? Dahaky bratranec? Podle všeho final boss hry…
Hnedka první věc, která mi hnula žlučí se objevila sotva, co skončilo to Lord of The Rings intro a já mohl poprvé zabřednout do samotného hraní. Dejme tomu, že jsem už rozdýchal všechny zmíněné věci výše, ale pořádná sprcha přišla až potom, co se objevili první nepřátelé. Nemusím, říkat, že jsem se na tuhle hru hooooodně těšil a tehda jsem očekával, že hra bude (narozíl od předešlého dílu) konečně opět vycházet z konceptu původní trilogie a že budou zakomponovaná i všechna bojová komba a respektive i všechny bojové prvky z Warrior Within a The Two Thrones, ale strašně jsem se zmýlil. Poté, co předemnou stanuli první nepřátelé, tak jsem neměl jak se bránit. Blokovaní v této hře neexistuje, takže kolem nepřátel pobíháte jak blázni, aby vás nezranili a co se týče bojových komb, tak o tom stejná kapitola. Taky po nich není ani vidu ani slechu. Takže žedné Princovy bojové piruetky na rukou a do toho seká vše kolem. Ani zeď nijak co by výhodu v boji nevyužijete. Žádný vertikální výběh po stěně s následnou Princovou otočkou, kde Princ po dopadu zpět na zem sejme vše, co se tam zrovna nachází. Co se týče běhání po zdech, tak páni tvůrci dopřáli Princovi aspoň ten běh po zdi jak vertikálně, tak horizontálně pouze za klidového režimu. Tzn. že jen, když se nebojuje. Takže hratelnost z bojové stránky je totálně okleštěna. Chápu, že možná chtěli eliminovat konzoloidní prvky hry, ale bylo opravdu nutné to okleštit až tak moc? V tomhle díle opravdu jen běháte kolem na všechny strany a jen tupě sekáte do všeho co je u vás. Když se později začnou protivníci objevovat ve velkém počtu nebo se dokonce i respawnovávat, tak by se už ty bojové komba hodily. Ale to ne, hlavně že jsou prašulky za totálně odfláklou bojovou mechaniku hry.
Stačí se kouknout na video níže v časovém úseku 5:28 a budete mít jasno o čem mluvím. Opravdu jen tupé sekání bez možnosti bránit se s absencí bojových komb. Dodávám, že občasné “akční“ záběry, jak Princ chytí a povalí protivníka nebo akrobatické dovednosti, kdy Princ protivníka přeskočí to nenahradí. To je btw snad jako jediné společně s běháním po zdech a vrácením času co zde zůstalo coby zákl. prvky původní trilogie.
Ale docela se mi líbila nová schopnost pomocí času zmrazit tekoucí vodu, aby po ní bylo možné vyšplhat někam nahoru, ale to je asi tak vše, co se mi líbilo.
Víte, že normálně z Prince se nám stala dokonce pohádka Tisíce a jedné noci? Skutečně. V této hře totiž “spolupracuje“ s Princem jakýsi džin v ženské podobě, který princovi propůjčí moc k prastarým schopnostem, které mu mají postup hrou zjednodušit, ale já přeci jenom preferuju starou dobrou metodu bojových komb. Ale zas na druhou stranu, nápad by to rozhodně nebyl špatný, kdyby se do toho nevsrávaly ty RPG prvky, kde si tyto schopnosti vylepšujete něčím na způsob levelování, které je v každém druhém RPG. Kdyby se tyto schopnosti raději vylepšovaly postupováním hrou, bez vašeho zásahu a vyskočila by oznamovací obrazovka, že “Získaváte tady toto a toto“ jako v předešlých dílech, tak prosím, ale jinak RPG prvky prosím z Prince pro příště vynechte ok? Pokud bude nějaké příště, protože ten zástup nekonečných Assassinů mě už taky docela přestává bavit. Teď jsem si krásně nahrál k dalšímu bodu.
To bych raději uvítal comeback Farah než tohle.
A to má být jako co? Halma? Vlastně, to je ten strom schopností, který si levelujete jako v každém druhém RPG 😛
Pro ty, kdo neví, co je Halma 🙂
Nevím jak vy, ale mě tenhle Princ dosti zavání smrdutým odérem herní ságy Assassin’s Creed. Nejen, že grafikou a herníma mechanikama se tato hra Assassinům velice podobá, ale ve hře si dokonce můžete nastavit i skin hrdiny z jednoho dílu Assassinské ságy. Mám dojem, že to byl Ezio Auditore, ale nejsem si jistý. Takže takové menší vsrávání jedné hry stejné firmy do druhé. Nemám nic proti tomu, ale vzhledem k tomu, jak se mi čímdál tím více novější a novější Assassini hnusí, tak mi to i čím dál tím více a více vadí. Sice něco podobného se objevilo i tomto díle Prince a celkem mě to pobavilo si zahrát onu hru za Altaira, ale tehda ještě neexistovalo tolik Assassínů a nenapadlo by mě, že jich někdy bude tolik a na legendárního Prince se takhle zapomene. Nebo, že mu samotní Assassíni přibijou poslední hřebíček do rakve. Kdyby místo těch Assassínů raději pánové z Ubisoftu vytvořili nějakou pořádnou Prince of Persia hru, jakou jsme mohli znát v létech minulých a nepřizpůsobovat značku nejmodernějším normám, ocenil bych to. Ale bohužel jak všichni víme, éra kdy byl Ubisoft prestižní společností, co dělala hry pro lidi (mám na mysli třeba Raymana, Prince z Perzie atd.) už je dávno pryč. Dneska to je jen Assasín, prachy, Assassín a další prachy a další následný Assassín s dalšíma následnýma prachama na dalšího Assassina a do toho se tam tam dostaví nějaký ten Tom Clancy, aby se neřeklo. A tak je to furt dokolečka dámy a pánové…
Toto skutečně není druhý díl Assassin’s Creed 🙂 Spíše “Princessin’s Crap“ 😛
Je taky celkem moc dobře vidět, že hra očividně čerpala i z filmové předlohy, která vyšla stejného roku co tenhle “herní titul“. Filmová předloha se mi líbila, ale taky už to nekorespondovalo s postavami původní trilogie. Teď mě napadlo, že ten ženský džin se respektive dosti podobá té Tamíně z filmového provedení. Nemyslíte?
Výše filmové zpracování a níže onen džin ze hry. Až kurevsky moc podobné.
Takže můj finální verdikt? Tento díl Prince je jen pouhá slátanina od mladých vývojářských uch, které Ubisoft asi najalo těsně po dokončení školy a co asi Prince nikdy nehráli a jsou odkojení jen na univerzu Assassin’s Creed a jeho herních technik a taky možná proto udělali tohoto (zatím) posledního Prince tak, jak vyšel. Protože jinak si tu herní degeneraci této značky nedovedu vysvětlit. A to jsem si myslel, že nic horšího nez ten cellshadovy Princ (kterému jsem btw dal u sebe šanci coby herní sérii, ale bugově mě zklamal) nemůže být. Spletl jsem se. Forgotten Sands je u mě totálně odepsaný a nepovažuji jej za právoplatného nástupce nebo další díl trilogie písků času, když samotná duše původní trilogie v této hře chybí. Tohle zvěrstvo prostě odmítám natočit…
Napsat komentář