Proč odmítám natočit PoP: The Forgotten Sands

Posláno 25.3.2018  v Herní zápisník

Položím pro mé sledující, co mě sledují od samotného začátku mého působení na YouTube jednoduchou otázku. S čím jsem začínal u sebe na kanále jako s mou první LP sérií? Ano správně, byl to Prince of Persia Warrior Within, který se řadí mezi mé nejvíce sledované série na kanále společně se všemi ostatními Princátky “pískočasové trilogie“ včetně stařičkého Prince, který musel zachraňovat princeznu před zlým vezírem. Ano to byly časy, na které rád vzpomínám a co bych dal za to, kdybych se do těch časů mohl ještě jednou vrátit projet si to všechno znova (i když to možná znovu chystám coby herní repete na kanále SMY, se kterým jsem od konce minulého roku navázal spolupráci, ale o tom až někdy jindy.).

 

Ne jednou padl během všech tří sérií pískočasové trilogie dotaz, zda někdy natočím i ten nový díl časově odehrávající se mezi díly The Sands of Time a Warrior Within zvaný Prince of Persia Forgotten Sands. Vždy jsem každému odpověděl stejným stylem včetně hromadné odpovědi v úvodu jednoho partu The Sands of Time a rozhodl jsem se tuto mou myšlenku, proč jsem tomu tehda tak neučil uveřejnit zde do tohoto mého herního zápisníku co by mou další myšlenku, která by mohla někdy někoho zajímat nebo pro případ, že to někdo tehdy nepochopil, protože jsem se tehda nemusel vyjádřit zcela jasně a nevysvětlil jsem tak úplně všechno. Plus kdybych to měl detailně vysvětlovat, byl by komentář stejně dlouhý jako následující psaní. Takže pročpak jsem tomu tak neučinil?

 

Důvod je jednoduchý. Forgotten Sands v mých očích již není Prince of Persia, jak jsem na něj byl zvyklý a jak jsem jej znal. Může mít stejný ohoz jak Princ, může se považovat za peršana, může se onen díl odehrávat v Perzii či dabera může mít stejného (aspoň teda v té CZ verzi), ale v mých očích to už prostě není ten starý dobrý ořechový Princ. To co pánové z Ubisoftu tehda vypustili ven za nedodělaný a okleštěný polotovar bylo něco neskutečného. Hra to mohla být výborná, kdyby se tolik neškrtalo ve vymožnostech hratelnosti (k tomu se dostanu), nechalo se tam to, co dělalo předešlé díly unikátní a nevymýšlely se nějaké extra blbosti okolo, které do princovského univerza vůbec nesedí.

 

Třeba hnedka ten začátek. Když jsem hru spustil prvně měl jsem takový pocit, jestli jsem si čirou náhodou nespletl hru. Úvodní bitva, kterou si ve formě úvodního tutoriálu projdeme mi až moc připomínala jednu jistou bitvu z Pána prstenu. Ještě aby ne, první záběr poté co hru spustíte mluví sám za sebe. Princ si to rajtuje na koni až dorajtuje na jakýsi útes ze kterého pohlíží na bitvu, která se odehrává u města, které by jako z oka vypadlo Minas Tirith z již zmíněného Pána prstenu. Posuďte onu shodu sami na snímcích níže.

 

Nevím jak vy, ale opravdu mi příjde, že zde bylo čerpáno ze soudku Pána prstenu

 

Dále v čem již nevidím žádnou známku a shodu s Princem z Perzie je Princ samotný. Mám na mysli jeho vzhled. Co to je kua za “nedomrdek“?! Proč není sakra stejný jako v pískočasové trilogii? Ano chápu, muselo to mít ty své nové grafické normy a aby hra šla s dobou, ale to mi neříkejte, že nešlo Prince zplácat tak, aby se aspoň trochu podobal tomu svému minulému já z předešlých tří dílů? Ze stránky jeho stárnutí během všech tří dílů trilogie by to totiž nedávalo žádný smysl. Odehrájí se události z The Sands of Time, kde je Princ takový, jak ho všichni známe a pak najednou bum! Přichází události mezi The Sands of Time a Warrior Within a Princ se z ničeho nic z typicky perského jinocha změní na nějakého nevyspělého fracka, abychom pak byli svědky jeho opětovného dozrání do původní podoby, známou z Warrior Within a The Two Thrones. Takže jak říkám, v případě, že hru chronologicky řadíte podle časových událostí původní trilogie, tak tam prostě ten nový princovský zjev nesedí.

 

Řekl bych, že se právě díváme spíše na Atreye z Nekonečného příběhu, který si prochází pubertou než na Prince z Perzie

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.