Kvantitativní přídavné hodnoty

Že vás nenapadá, co se pod tímhle pojmem skrývá, že jo? 😛 Pod tímto pojmem se skrývá důležitý denní chleba. Důležitý pro současné video tvůrce. Ale nejsou to YouTube money. Tak co teda by mohlo být ještě krom YT money tak důležité? Ano, máte pravdu. Počet liků, disliků, počet zhlédnutí, komentářů a počet odběratelů. Co jiného? 🙂 Zkrátka a dobře věci, bez kterých si dnešní video tvůrci neuchčijí blahem z “dobře“ vykonané “práce“. Hlavně pokud se něco z toho neblíží k hranici minimálně milionu. Tak tak, tyto tzv. kvantitativní přídavné hodnoty jsou pro dnešního tvůrce daleko něco důležitějšího než samotná tvorba a chuť něco natočit. Neříkám, že mě nenakopne, když se má práce někomu líbí a někdo jí zkoukne, ale rozhodně se těmito věcmi neřídím natolik, abych to bral jako takovou známku ve škole, symbolizující mílník mého dosavadního úspěchu. Bohužel, spousta dnešních tvůrců si na tomto porovnánají svoje “pindíky“ místo toho, aby si svá videa zkouknuli navzájem a pak porovánávali obsah, co se líbilo, co se nelíbilo atd. Párkrát při cestě domu ze školy vlakem se mi poštěstilo a zaslechl jsem třeba dva random človíčky se při uličku nahlas bavit, kolik jeho video získalo tolik a tolik  liků nebo kolik lidí mu jeho dané video zhejtovali. A tak je to dnes na YouTube bohuže běžné. Všichni se strašně ohánějí počtem zhlédnutí, liků, disliků, komentářů a o kolik komu za den stouply odběry. Nebo je taky zcela běžné se setkat s hláškou, když nějaký náhodný jedinec uvažuje se svojí tvorbou seknout a nějaký jeho sledující z úst vypustí: “Přeci se na to nevykvákneš? Tvl však tam más tolik liků, odběratelů máš nad tisíc a ty chceš končit“? No a co? Když ho už to nebaví tak ať skončí. Je to věc daného tvůrce. Nebo mu jeho rozhodnutí vyvraťte pádnějším argumentem, aby nadále setrval a ne se jen zase ohánět všema těma kvantitativníma hodnotama. Jsou jen jenom čísla krucinál. Uvědomte si to. Jste-li tvůrce, nezávislý na zpeněžovacím systému YouTube, můžou vám tyto čísla být zcela šumák. Hlavně co se vaších odběrů týče.

 

Odběratelé, co by mílník úspěchu

Tady obzvláště platí, že se jedná pouze o číslo, které postupem času pouze navyšuje nebo naopak snižuje svojí hodnotu. Toto číslo pouze započítává kolik lidí, kliknulo pod vaším videem na to zatracené tlačítko “Odebírat“. Zdaleka se však nerovná počtu sledujících, co vás reálně sledují. U mě je to typický příklad. V době, kdy píšu tyto řádky mám něco přes 800 odběratel a myslíte si, že mě tolik lidí sleduje? Ani zdaleka. Z těchto všech tzv. “odběratelů“ se na má videa koukne zhruba tak 50 lidí. Je-li ovšem nějaká LP série na svém začátku, vždy je to klidně i nad 100 lidí a postupně se počet zmenšuje klidně i na 5 aktivních lidí, co vždy zanechají like pod videem a jsou-li i hodní, tak sem tam i nějaký ten komentář. Takže už i tenhle zásadní fakt mě utvrzuje v tom, že tyhle statistiky u videa by měly být vašemu oku skryty. A není to pouze můj případ. Je tomu tak všude. Dokonce i větších jmen. Uvedu např. už zajetý PewDiePie. Člověk, co má svém kontě přes 58 milionů odběratelů a myslíte si, že všech těch 58 milionů ho sleduje? Ne. Jeho videa zhlédne tak zhruba 1-17 milionu lidí, ale nikdy ne těch všech 58 milionů. Takže ne jen u mě tady toto platí, ale i u těch větších jmen. Takže argument, že mám tolik subs, ale pasavních je většina není tím, že bych je nezajímal, ale prostě to, že YouTube takhle funguje. Klidně ti pasivní jedinci už ani nemusí vědět, že odběr takovému cypovi jako já dali nebo jsou už tyto kanály neaktivní, ale odběr se stále započítává.

 

Ave YouTube Caesar

A co liky a disliky? Tak na tady tuhle sekci se už nedívám vůbec, protože oboje dvoje vnímám stejně. Palec je prostě palec. Ať už prostě směrem dolů nebo nahoru. Kdyby to ale ukázal takový Julius Caesar, tak to bych už měl v daný moment vítr, protože by mi šlo o život v případě ukázaného palečku dolního, ale co vám to přispěje u videa. Ano, některým z vás to přinese uspokojení z dobré práce, ale mě osobně už uspokojení z dobré práce přinese samotné vyrenderované video a chvíle, kdy jsem ono video dotočil. Takže počet liků a disliků bych taky dal vašemu oku jako nedostupnou položku, protože nikdo nemůže řict, z jakého přesného důvodu to tam pod vaším videem přistálo. Jestli se někomu daného video opravdu líbilo tak napíše důvod proč jo nebo naopak proč ne. Jinak se tím prostě neřídím a je to jen buď palec nahoru nebo dolů bez udání důvodu. Proto nakonci videa taky říkám (sice navzdory svému přesvědení, které tady celou dobu obhajuji, ale je to slušnost) ať zanecháte like a komentář a ať vím, co vás na videu pobavilo nebo co naopak ne. Z palce nahorů či dolů si toho bohužel moc neodnesu a proto si vážím každého rozsáhlejšího komentáře, kde jeho autor uvádí stručné důvody a poznatky. Ať už kladné nebo negativní. Takže jestli toto čte někdo, kdo má tendenci zanechávat pod videem ať už like nebo dislike, tak ať napíše z jakého důvodu nebo jeho hodnocení budu brát, jako by vůbec video neohodnotil.

 

Možný anti-kvanti YouTube filtr

Závěrem tady tohoto “psaníčka“ bych tady měl pro jedince, kteří mají taky svůj rádoby pocit nesouznění s těmito přídavnými hodnotami na YouTube takový menší tip. Jestli vám údaje o počtu liků, disliků, zhlédnutí a odběretelů taky nepříjdou důležité, doporučuju zavítat na kanál mého herního kolegy CZokhoba, který disponuje takovou menší vychytávkou jak si pro svůj zrak skrýt veškeré kvantitativní přídavné hodnoty pomocí CSS filtru, který následně aplikujete ve webovém pluginu Stylish. Po aplikaci tadytohoto filtru vám na místech, kde se běžně ukazovaly veškeré tyto hodnoty nahradí prázdná místa. Rozhodně doporučuju. Taky toto hlavně doporučuju  na zkoušku všem jedincům, kteří tak strašně lpí na těchto přidavných hodnotách. Aplikujte si tento CSS filtr třeba na měsíc, zkuste působit na YouTube po nějakou dobu bez nich a sami sebe otestujte, jak jsou pro vás samé tyto položky důležité. Já sám jsem tento filtr nějakou dobu používál, abych sám sebe otestoval a musím říct, že svět byl po té o hodně jednodušší 🙂 Sice jsem už tento filtr u sebe deaktivoval, ale ne z důvodu nespokojenosti, ale z důvodu, že i když tam ty položky mám znovu viditelné, tak už je dokážu vnímat sám, jako by tam nebyly a nepotřebuju k tomu nějaký filtr. Za tuto zkušenost svému kolegovi CZokhobovi, který mě k tomuto osobnímu experimentu dovedl děkuju a že mi pomohl zcela změnit pohled na tyto hodnoty než jsem je vnímal v časech minulých 🙂 Jeho video jako důkaz mého vděku uveřejnuji pod tímto psaním, abyste si to mohli taky vyzkoušet. Jestli to taky na nějakou určitou dobu nebo napořád vydržíte záleží už jen na vaší vůli 🙂

 

 

Máte k této tématice co říct? Klidně se mi v tady v komentářích vyjádřete 🙂

[Nahoru]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.