Okleštěná válka

Posláno 10.9.2018  v Herní zápisník

Pokud nebudu počítat předešlý článek, kde jsem se dosti “vášnivě“ rozepsal o konci jednoho jistého člověka na YouTube, tak předchozí článek popisoval občanskou válku ve Skyrimu jako takovou. Co jí předcházelo, jaké události jí vyvolaly a kdo mezi sebou vlastně válčil. Ale věděli jste, že to, co nám bylo ve Skyrimu naservírováno pod nos co se občanské války týče ani zdaleka není tak, jak se tomu původně plánovalo? Když jsem si totiž procházel obsahem, který do finální verze Skyrimu nebyl přidán (ať už z důvodu časového pressu nebo bůh ví čím), tak mě celkem dost překvapilo, jaké byly původní záměry s občanskou válkou ve Skyrimu a kolik toho ve finálním výsledku do hry přidáno nebylo. Ano, chápete zcela správně. To, co jsme ve finálním výsledku ve Skyrimu hráli byla jen opravdu okleštěná verze toho, co se původně plánovalo a jsem si jistý, že kdyby tyto funkce a questy byly zakomponovány do hry, byla by občasnká válka ve Skyrimu daleko o něčem jiném, byla daleko zajímavější a nebylo to jen pouhé: jdi tam, vyrubej tuhle pevnost, ubraň tuhle pevnost atd.

 

V prvé řadě tedy měla být občanská válka více dynamická, měla zde být možnost, že nepřítel zaútočí zpět a znovu dobyje to, co jste už dobyli vy a nebo zde měla být i možnost, že prohrajete válku za vaší stranu úplně. A ne jako ve finální verzi hry, že k jaké bojující straně se hráč přidá, tak ta zvítězí. V případě další dynamičnosti, tak měla prý být k dispozici i možnost, že jakmile byste dobyli jednu državu, tak o další v pořadí by rozhodl hráč a ne že si to po úspěšném dokončení questu našmarujete rovnou za vůdcem vaší frakce a ten vás odkáže dál.

 

Dále by zde velkou roli hrály i questy, kterých bylo sakra hodně vystřiženo. Mimo to byl každý quest unikátní pro každou jednotlivou državu a tím pádem by se nestalo, že byste narazili na stejný quest vícekrát, akorát by se změnilo prostředí atd. Původně bylo zamýšleno o questech jako např.:

 

– vypálovaní nepřátelských vesnic a táborů, včetně zavraždění velitele daného tábora

 

– vydíraní členů královského dvora nepřátelské strany

 

– rekrutování nových posil (nemluvím jenom o obyčejných vojácích, ale např. mělo jít o rekrutování obrů do vaších řad nebo jednoho jistého orkského válečníka atp.)

 

– přesvědčit nepřátelské vojáky, aby zradili svou frakci a přidali se k vám

 

– zaútočit na nepřátelskou pevnost nebo naopak ubránit pevnost před nepřítelem

 

– a to nejlepší: bitvy o každé město dané državy (mluvím skutečně o všech městech, krom Bílého průsmyku jsme mohli bojovat i v bitvách o Markarth, Falkreath, Riften, Jitřenku, Morthal a Ledohrad)

 

– to samé, co jsem psal dva řádky výše o pevnostech platí i o městech (nemluvě o tom, že jak pevnost, tak i město šlo znovu prohrát, jak jsem již zmiňoval výše)

 

 

Vše bylo již nascriptované, scény byly připraveny, ale nedostalo se to do finální verze hry, škoda no. Původně bylo zamýšleno, že pro každou državu bude k dispozici 12 questů (ve finálním výsledku jsme se za každou državu dočkali pouze dvou) a po řádném dokončení qustů pro danou državu následovala pasáž, na kterou by se těšili asi všichni nejvíc a to je bitva o město dané državy. Za zmínku stojí, že ve větších městech (to jest Markarth a Riften) jste mohli být svědky “výměny“ jarlů stejně jako tomu bylo v Bílém průsmyku poté, co jste za Bouřné hávy ono město dobyli a Vignar Šedovlasý zaujal místo Balgruufa Velkomožného. Opravdu. Mohli jsme být svědky scény, kde si ex-jarl a budoucí jarl “vyměnili několik názorů“ a teprve potom bylo město dobyto a vládl nový jarl. To samé platilo, pokud jste během vyjednávaní ve Vyšném Hrothgaru vyměnili města, tak po opětovném obětovném dobytí jste zase mohli být svědky opětovné scény, kde se ex-jarl vrací z exilu, aby opět zaujal místo coby vůdce města. V případě menších měst (jako Falkreath, Morthal, Jitřenka nebo Ledohrad) se mělo jednat v podstatě o takové lehčí bitvy bez nějakých barikád, katupultů a zkrátka by nenastala žádna výměna jarlů, ale jen byste od stávajícího přijali jeho kapitulaci se slovy, že město je vaše a ať mu dáte chvilku, že si zabalí a půjde. Město by potom dosadilo nového jarla, který by podporoval věc frakce, která ono město dobyla.

 

Co jsem slyšel tak i (již zmíněné) vyjednávání dočasného příměří ve Vyšném Hrothgaru mělo být daleko více propracovanější. Mělo být na výběr daleko více takových těch “něco za něco“ volovin a kompenzace se masakr neviných lidí by se netýkala pouze Karthwastenu a dle některých neoficiálních zdrojů jste mohli být za špatně vyjednané podmínky vyloučení z frakce, za kterou bojujete. Jestli jste poté mohli přeběhnout k té druhé už nevím. Zkrátka i vyjednávaní měla být daleko propracovanější a jak by vše dopadlo by záviselo na progressu občanské války.

 

Tyto nevyužité dialogy potvrzují, že vyjednávají o dočasném příměří, přesněji v pasáži, kdy se jedna o kompemzaci za masakr nevinných lidí se netýká pouze Karthwastenu.

 

Jestli jste tento článek dočetli až sem, tak jste pravděpodobně naštvaní a říkáte si proč to Bethesda udělala a nezakomponovala to všechno do finální hry, že by celá questová linie týkající se občanské války vypadala jinak. Nezoufejte. Existuje totiž pár modifikací, které svým způsobem “obnoví“ aspoň některé tyto funkce.

 

Prvním módem je tzv. Open Civil War, který obnovuje alespoň ony bitvy o každé město dané državy, takže v podstatě, pokud dokončíte (i když nemusíte a můžete jíz rovnou bojovat o město) veškeré questy, které v državě máte splnit, bez bitvy o město dané državy quest ještě není považován za dokončený. Jo, sice v případě questů, které se týkají držav Falkreath a Ledohrad, tak tam stále po dobytí pevnosti a osvobození věžnů se hra chove jako byste už celou državu dobyli (tak jakoby tomu bylo bez toho módu), ale vsadím se, že člověk, co má tento mód na starost to snad někdy opraví Pokud to tam teda není z nějakého záhadného důvodu úmyslně. Dále je zde možnost volby, kterou državu dobýt jako další a nemusíte se držet sekvence, kterou nabízí neomódovaná hra. Nepřítel zde může zaútočit zpět na vámi dobyté pozice a znovu si je přivlastnit když mu dáte tu příležitost. Občas se může totiž stát, že nepřítel napadne vámi vlastněné město a vy se musíte účastnit tzv. obranné bitvy, kterou když prohrajete, tak město opět získavá nepřítel a dosazuje zpět jarla oddaného jejich věci. Každopádně krom těchto věcí onen mód umožňuje bitvy bojovat i když zrovna nejste na bitevním poli. Stačí aktivovat válečnou mapu, kterou najdete buďto v táborech vaší frakce nebo v jarlově paláci v každém městě a válku vést takhle. Z počátku to možná bude vypadat složitě a nepřehledně, ale pokud jste někdy hráli hru Dice Wars, tak by vám to nemělo dělat nějaký moc velký problém 🙂

 

Interaktivní válečná mapa, jež se součásti módu Open Civil War a pomocí které lze vést válku ve stylu hry Dice Wars. Krom toho tato mapa ukazuje reálnou situaci ve Skyrimu a kdo právě vlastní jakou pevnost včetně toho, o jaké město se v daný moment bojuje. Mimo si všimněte, že vlaječek na mapě je daleko víc než kdy byste hráli bez módu.

 

Bitva o Markarth včetně výměny jarlů. Mód Civil War Overhaul.

 

Druhým módem na seznamu je potom modifikace podobná té první. Ta nese název Civil War Overhaul, která prakticky dělá to samé co Open Civil War. Obnovuje bitvy o města, ale není zde integrovaná válečná mapa, takže účast na bitevních polích je nutná. Dale zde není možnost výběru, jakou državu dobýt jako další. Za to tady je spousta jiných věcí, které tento mód dělají vyjímečným (ale bohužel i zabugovaným). A to je to, že armády budou více rozmanité a každá strana má nové unikátní jednotky. Bouřné hávy mají např. obry v uniformě Bouřných hávů a poté různé bersekery, lučištníky, redguardské spojence atp. Legie zas mají ebonitového válečníka, efektivnější lučištníky, praetoriany, assassíny, bojové mágy atd. Bitvy jsou v podstatě těžší a jít sám proti minimálně šesti nepřátelským vojákům by byla sebevražda. Kor když jeden z nich je obr 😀 Dále tento mód nabízí možnost, že nepřítel znovu dobyje vámi zabrané území zpět a v nejhorším případě se může stát, že prohrejete celou válku (ale to se očividně ještě nikomu nepovedlo 😀 ). Díky tomuto módu můžete být v případě špatně vyjednaných podmínek prozatímního příměří ve Vyšném Hrothgaru vyloučeni z vaší frakce. Toto je velice slibný mód, ale velká nevýhoda tohoto módu je to, že je to jeden velký a nepředvídatelný zabugovaný slepenec, protože autorem módu byl proveden zásah do původního scriptu a dosazen obsah tohoto módu. A právě díky tomuhle problému padl tento mód v nemilost většině lidí. Každopádně budoucnost tohoto módu je neznámá, protože autor jej z politických odstranil z Nexusu (prý jako protest vůči tomu, že v USA vyhral volby Trump a ne Clintonová nebo jak to bylo) a tím pobouřil zbytek svých skalních fanoušků. Každopádně mód je díky některým šikovným lidem (tentokrát vyjímečně nemyslím sebe 😀 ) dostupný i na jiných místech. Najít ho můžete zde. Najdete zde i ostatní módy daného autora.

 

Rekrutovaný obr Bouřnými hávy. Sice není prezentováno jako quest, který byl obnoven, ale je to jedna z nových jednotek, kterou nabízí mód Civil war Overhaul.

 

Bitva o Riften včetně výměny jarlů. Mód Civil War Overhaul, kde narozdíl od módu Open Civil War dělá přebitevní řeč generál Tullius a ne legatka Rikka

 

Každopádně abych byl upřímný a kdybych si měl vybrat mezi Open Civil War a Civil War Overhaul, tak kdyby Civil War Overhaul nebyl takový velký zabugovaný bordel, tak rozhodně bych šáhnul po něm, protože toho obnovuje značně víc než Open Civil War. Na druhou stranu Open Civil War je daleko stabilnější (protože nezasahuje do původního scriptu a nechává jej kompletně nedotčen) a stále se na něm pracuje, tak navzdory stále dostupnosti CWO volím oproti němu druhou možnost a to OCW. V podstatě by se dal OCW považovat za nástupce CWO, který zde byl první, ale byl bohužel stažen z Nexusu.

 

Třetím módem, který svým způsobem přidává původní obsah ze hry a to přesněji možnost rekrutování obrů do vaších řad nese název Giant Moutain Trail. Tato modifikace je vytvořená stejným autorem, který vytvořil Open Civil War. Mód osobně nemám vyzkoušený, ale podle všeho umožňuje rekrutovat až dva obry (respektive duchy obrů) do vaších řad. Mód by měl být kompatibilní s Open Civil War, protože jak jsem psal, mód je vytvořen stejným autorem jako OCW.

 

Opravdu lze pomocí módu Giant Moutain Trail rekrutovat obry do vaších řad, přesněji duchy obrů. Je jedno jestli za legii nebo Bouřné hávy. Tento screen mluví sám za sebe. Na screenu je bitva o Markarth za stranu legie btw 🙂

 

Čtvrtým módem je mód zvaný Civil War Aftermath, který sice neobnovuje přímo něco, co byste byli schopni udělat během občánské války, ale až po jejím skončení. Tento mód nabízí možnost vyplenit nepřátelské tábory včetně usmrcení jejich velitele. Doslova pomocí ohnivého spellu budete schopni podpalit stany, stoly, židle a respektive vše v okolí nepřátelského tábora. Namísto abyste tento úkol dostali coby quest, jak bylo původně plánovano, tak jej můžete splnit (pozor, bez zadání někým) až po občanské válce. Za každý vypleněný tábor vám buďto General Tullius nebo Ulfric Bouřný háv po kurýrovi pošle několik zlaťáků.

 

Myslím, že dle screnu není za potřebí dále vysvětlovat, co ten mód zkrátka umožňuje 🙂

 

Pátým a posledním módem, který tak trošku obnovuje jednu z funkcí občanské války, přesněji rekrutování nových vojáků je modifikace zvaná Civil War Recurring Sieges. Od jedné jisté pasáže v občanské válce by vám mělo vyskočit okénko, že s vyšší hodností přichází i větší zodpovědnost a proto vám byla svěřena úloha rekrutování nováčku do vaších řad. Tyto rekruty naleznete různě v krčmách po celém Skyrimu. Dále tento mód po dokončení občanské války umožnuje stále bojovat proti opačné frakci, protože se stále budou pokoušet dobývat pevnosti, ale nemusíte mít strach. Útok se na pevnost se spustí jedině když budete v pevnosti samotné.

 

Dialog, zda by se rekrut nechtěl přidat k Císařským legiím.

 

Dialog, zda by se bojový mág nechtěl přidat k Bouřným hávům.

 

A tohle zhruba vše ohledně občanské války ve Skyrimu a o tom, o co jsme v ní přišli. Naštěstí mnou zmíněná pětice módů tuto absenci značně kompenzuje a jsem rád, že se najdou i modeři, kteří do her nepřidávají kde jako blbost, ale snaží obnovit obsah, který do hry nebyl ve finálním výsledku zakomponován. Společně ještě s módy jako Cutting Room Floor nebo Opening Scene Overhaul  (o těch zase jindy, kdy budu popisovat módy, které rozhodně stojí za to do Skyrimu nainstalovat 🙂 ) dává Skyrimu atmošku, jakou původně měl mít.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

„Proti blbosti i bohové bojují marně.“ Jan Werich