Okleštěná válka

Posláno 10.9.2018  v Herní zápisník

Pokud nebudu počítat předešlý článek, kde jsem se dosti “vášnivě“ rozepsal o konci jednoho jistého člověka na YouTube, tak předchozí článek popisoval občanskou válku ve Skyrimu jako takovou. Co jí předcházelo, jaké události jí vyvolaly a kdo mezi sebou vlastně válčil. Ale věděli jste, že to, co nám bylo ve Skyrimu naservírováno pod nos co se občanské války týče ani zdaleka není tak, jak se tomu původně plánovalo? Když jsem si totiž procházel obsahem, který do finální verze Skyrimu nebyl přidán (ať už z důvodu časového pressu nebo bůh ví čím), tak mě celkem dost překvapilo, jaké byly původní záměry s občanskou válkou ve Skyrimu a kolik toho ve finálním výsledku do hry přidáno nebylo. Ano, chápete zcela správně. To, co jsme ve finálním výsledku ve Skyrimu hráli byla jen opravdu okleštěná verze toho, co se původně plánovalo a jsem si jistý, že kdyby tyto funkce a questy byly zakomponovány do hry, byla by občasnká válka ve Skyrimu daleko o něčem jiném, byla daleko zajímavější a nebylo to jen pouhé: jdi tam, vyrubej tuhle pevnost, ubraň tuhle pevnost atd.

 

V prvé řadě tedy měla být občanská válka více dynamická, měla zde být možnost, že nepřítel zaútočí zpět a znovu dobyje to, co jste už dobyli vy a nebo zde měla být i možnost, že prohrajete válku za vaší stranu úplně. A ne jako ve finální verzi hry, že k jaké bojující straně se hráč přidá, tak ta zvítězí. V případě další dynamičnosti, tak měla prý být k dispozici i možnost, že jakmile byste dobyli jednu državu, tak o další v pořadí by rozhodl hráč a ne že si to po úspěšném dokončení questu našmarujete rovnou za vůdcem vaší frakce a ten vás odkáže dál.

 

Dále by zde velkou roli hrály i questy, kterých bylo sakra hodně vystřiženo. Mimo to byl každý quest unikátní pro každou jednotlivou državu a tím pádem by se nestalo, že byste narazili na stejný quest vícekrát, akorát by se změnilo prostředí atd. Původně bylo zamýšleno o questech jako např.:

 

– vypálovaní nepřátelských vesnic a táborů, včetně zavraždění velitele daného tábora

 

– vydíraní členů královského dvora nepřátelské strany

 

– rekrutování nových posil (nemluvím jenom o obyčejných vojácích, ale např. mělo jít o rekrutování obrů do vaších řad nebo jednoho jistého orkského válečníka atp.)

 

– přesvědčit nepřátelské vojáky, aby zradili svou frakci a přidali se k vám

 

– zaútočit na nepřátelskou pevnost nebo naopak ubránit pevnost před nepřítelem

 

– a to nejlepší: bitvy o každé město dané državy (mluvím skutečně o všech městech, krom Bílého průsmyku jsme mohli bojovat i v bitvách o Markarth, Falkreath, Riften, Jitřenku, Morthal a Ledohrad)

 

– to samé, co jsem psal dva řádky výše o pevnostech platí i o městech (nemluvě o tom, že jak pevnost, tak i město šlo znovu prohrát, jak jsem již zmiňoval výše)

 

 

Vše bylo již nascriptované, scény byly připraveny, ale nedostalo se to do finální verze hry, škoda no. Původně bylo zamýšleno, že pro každou državu bude k dispozici 12 questů (ve finálním výsledku jsme se za každou državu dočkali pouze dvou) a po řádném dokončení qustů pro danou državu následovala pasáž, na kterou by se těšili asi všichni nejvíc a to je bitva o město dané državy. Za zmínku stojí, že ve větších městech (to jest Markarth a Riften) jste mohli být svědky “výměny“ jarlů stejně jako tomu bylo v Bílém průsmyku poté, co jste za Bouřné hávy ono město dobyli a Vignar Šedovlasý zaujal místo Balgruufa Velkomožného. Opravdu. Mohli jsme být svědky scény, kde si ex-jarl a budoucí jarl “vyměnili několik názorů“ a teprve potom bylo město dobyto a vládl nový jarl. To samé platilo, pokud jste během vyjednávaní ve Vyšném Hrothgaru vyměnili města, tak po opětovném obětovném dobytí jste zase mohli být svědky opětovné scény, kde se ex-jarl vrací z exilu, aby opět zaujal místo coby vůdce města. V případě menších měst (jako Falkreath, Morthal, Jitřenka nebo Ledohrad) se mělo jednat v podstatě o takové lehčí bitvy bez nějakých barikád, katupultů a zkrátka by nenastala žádna výměna jarlů, ale jen byste od stávajícího přijali jeho kapitulaci se slovy, že město je vaše a ať mu dáte chvilku, že si zabalí a půjde. Město by potom dosadilo nového jarla, který by podporoval věc frakce, která ono město dobyla.

 

 

Co jsem slyšel tak i (již zmíněné) vyjednávání dočasného příměří ve Vyšném Hrothgaru mělo být daleko více propracovanější. Mělo být na výběr daleko více takových těch “něco za něco“ volovin a kompenzace se masakr neviných lidí by se netýkala pouze Karthwastenu a dle některých neoficiálních zdrojů jste mohli být za špatně vyjednané podmínky vyloučení z frakce, za kterou bojujete. Jestli jste poté mohli přeběhnout k té druhé už nevím. Zkrátka i vyjednávaní měla být daleko propracovanější a jak by vše dopadlo by záviselo na progressu občanské války.

 

Tyto nevyužité dialogy potvrzují, že vyjednávají o dočasném příměří, přesněji v pasáži, kdy se jedna o kompemzaci za masakr nevinných lidí se netýká pouze Karthwastenu.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.